Tuesday, March 18, 2008

saat yang mendamaikan

alhamdullilah...akhirnya aku sekeluarga da balik smula ke uma kat melor 2....hepi sesangat...ye lar da dekat sebulan we ols lepak kt uma hotmama yang baik hati...pandai masak...dan suka benar gelak...hehehhe...ari ahad lepas aku ngan hubby bertubi2 menyental uma, habuk sakan...lupe lak nak citer nape we ols menumpg uma hotmama kann...tragedi 25 february 08 masih segar bugar di kepala otak aku nie...we ols nyaris2 jadi mangsa kebakaran u know...tapi mungkin nasib masih menyebelahi kami...pe tak nya, uma sebelah, just next door hanguih habih di jilat api..yang tinggal hanya lemari sudut ngan ayat kursi yang digantung...aku memang ingat uma kitorang terbakar sekali...dari bawah aku perati dengan hati remuk redam betapa pilu ngilu melihat api yang sedang menjulang naik....
yang penting baby irfan de kat tangan jiran blok lain 2 (time nie baru sedar nilai kejiranan)..ye lar aku dok asyik tengok tragedi 2 sambil berdoa semoga ada keajaiban akan berlaku ...setelah dihalusi aku ingat bomba yang datang 1/2 jam kendian yg sedang padamkan ruang tamu uma we ols tapi rupe2nyer ruang tamu jiran sebelah..dalam hati berdoa xputus2 semoga api tak merebak at least kalo kena pun ruang tamu jer...ramai member2 we ols dtg...hotmama cam biasa ngan kamera dia tp oleh kerna keadaan getir xdapat dia amek gambo...
esoknya aku ngan longlai pi cek uma, tp malam td adie da bagitau uma we ols xde pe2..tp aku rasa xpercaya nak gak siasat sendiri kann...sekali lagi aku rasa bersyukur uma kitorang x pe2, tapi ralat jiran sebelah uma hangus habis...keta aku pn kemek kat bumper belakang gara2 lambat nak alih keta 2 lantas kena laa genting bumbung yg jatuh ..ye lah nak selamat diri lagi dn yang penting baby irfan lagi yg tido jer masa we ols perati kebakaran dari bawah walaupn kelaparan br bangun tdo...aku sempat menyambar my wallet ngan handbag jer yg lain2 xsempat amek pe pn...malam 2 bermula laa episod menumpang di uma hotmama kerna karan tarak..few days after pn on fius pn xberani takut ade wiring problem hinggalah minggu lepas dek kerna hangin ngan hangit tunggu maintenance uma bertindak my hubby adie mta member dia cek dan ternyata everything is in orderrrr...
kupanjat rasa kesyukuran kerna rezeki yang masih diberi oleh Allah SWT...skang da 2 mlm balik uma, rasa cuak ngan trauma masih der..nk kuar keje pn habis plug aku tutup...fobia tuuuu..
ok u guys...next time aku cite lagi...hotmama asyik tye add blog aku nie.. hehehe...hotmama nyer blog hebat...nanti aku masuk pic2 best aku habaq yer....HOTMAMA, SAMBAL UDANG PLSSSS.....hehehhe...

1 Comments:

hOtMaMa said...

gitewwwwwww!! kellasss u ols sudah ada blog skrg..! mak suker!! haruss lepas nih ko kena gigih menghapdet dng jayanyer okeh... org skrg dah tak main lg dah hangat2 taik hayam tu.. jng suam2 kuku jerk sudah okeh!!
hamboiii..malu ai..tetiba org tu puji tinggi melangit la...hiks... biasa la org tengah kesusahan kena la tolong.. mana tahu esok lusa hari kita lak kan...tu la bila ingat2 balik pasal kebakaran tu, tak sangka la kejadian tu kena kat kawan sendiri...dulu just tengok kat dlm tv jerk... tu la dah hampir sebulan korang duduk kat rumah kita org bila dah pindah balik tetiba jerk jadi sunyi semacam lak kat rumah nih..kalau tak ada gak kawan nak bergossipan sebelum tido kan...shasya lg la..asyik ingat kat irfan jerk...wah gitew kan tetappp ko hingat kat sambal udang aku yg best tu ek...best ker??? hiks!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...