Friday, June 6, 2008

trip to pulau perhentian- day 2

SELASA 27 MAY 2008

huhuhuhuhu...mati la aku...nak hapdet pon macam tak bernafsu langsung..nak tahu citer, last week ari ahad adie mengangkut kamera aku nih, nak amik gambo kereta2 katanyer kat sepang....aku pon tak kisah ler...ari minggu lepas rasa macam malasss nak gi maner2...rehat kat uma laa sesambil mengemas2 uma.. aku pon membelek2 la kamera dan terperanjat beruk tengok pics kat pulau ari tue takder satu pon. aku tak sempat lagi nak transfer pics tue ke laptop kerna kebizian katanyer..harus laa aku mengamuk bagai nak giler kannn...setelah diselidiki dari adie harus laa dia tak ngaku kannn...aku mengambil masa lama laa nak menyembuh hati nan kecewa lara nie coz pics sume hilang walaupon setelah disogok wang ringgit...aku paksa adie call kedai jual kamera tue dan katanyer maybe bole dapat balik tapi tak jamin ler...tapi tahap kebizian aku termasuk acara purak2 bizi tidak memungkinkan utk aku pegi ke kedai tersebut dalam masa terdekat nie...kalo berjaya dapat balik nanti aku upload taruk sini...
nak citer per pon dah tak berapa ingat, kalo ader pics senang laa nak berceritakannn...tahap riak pon besar sket...lantak laaa janji aku dah pegi saner kannn...
hari kedua di pulau perhentian adalah acara klimaks nih.....rugi besar takder pics. ari nie kitorang telah menempah bot untuk acara snorkelling, bayaran rm 40/person. harga tue termasuk sewa snorkel ngan goggle ler...kitorang di bawa bersnorkelling di beberapa tempat yang memang super duper cantik tak tergambar ngan kata2..indahnyer kebesaran maha pencipta..tempat yang tak di bawa ialah area jerung (bahaya katanyer kerna kekurangan kaum jantan) ngan tempat air yang agak deras sket...before balik sempat laa kitorang skodeng di long beach island, wah wah mak aku harus laa bersemangat nak gi saner..jangan tak tau nie tempat omputih bogel ngan berjemur hampir tanpa pakaian...biasanyer diorang bogel time malam2...abang yang bawak bot nak menyinggah mandi manda kat situ tapi kitorang dah penat tak terperi dahh...matahari pon da terpacak kat kepala, sian lak kat irfan pulak...
balik chalet tido lar...petang gi lunch tempat yang kitorang tempah dia masak...masakan ala kampong...ok lar best jugak...
malam bersantai nengok tv jerr....
.........to be continue

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...