Thursday, January 13, 2011

Putrajaya Seafood

Korang penah pegi tempat nie tak? Sapa2 yang dok Putrajaya mestilah pernahkan? Ke korang pon macam aku tak tau kewujudan tempat nie? Aku tak tahu pulak, rasanya macam pernah datang zaman2 belajar dulu tapi tak tahu laa sama ke tidak restorennya...tapi masa tu kat tempat nie jugak...

Niat hati masa malam kejadian aku nak ke Flamming Sunway...terbayang2 aneka seafoods yang bakal distimboatkan yang akan menjadi santapan, tapi adie begitu malas nak ke sana...katanyer jauh...chesss...lantas dirogernya kengkawan dia, setelah mendapat info weols pon bergegas ke sini...

Aku pernah ke Taman Botani tapi takde pulak aku tahu kewujudan restoren stimboat kat sana...ok jer tapi sambil2 mulut berleter memberontak sebab keinginan nak ke Flamming begitu menggunung...sangsi jugak aku Taman Botani ada ker restoren stimboat...nape aku tak tahu pulak? kalo ada, musti dah kengkawan dah ceritakan...tah la...ikut aja la ~ eh mulut tetap bebel...

Harus laa masuk Taman Botani weols terus buntu...kelibat2 restoren ker..manusia ker macam takde jer...sekali lagi adie meroger kawan dia...weols pusing2 lagi tapi tak tahu mana arah...last2 terjumpa sorang pak gad maka ditunjukkan jalan yang benar...rupanya kena ikut jalan yang ditulis tak boleh masuk, untuk kakitangan sahaja...restoren apakah itu??



nie dia rupa restoren yang cantik jugak...adakah mahal rega makanannya...?



ini bukan stimboat...ini ala-carte...nak jer aku angkat punggung dan belah dari situ...kuciwa sungguh dengan info yang tidak tepat...flamming oh flamming....takde jodoh kita malam nie..

adie kata bole jer la kat sini...harga boleh tahan mahal...isk..isk...tak berbaloi sebab nak gi tempat camnie kena rancang pakai baju santek2..eh motipp..motipnyer sebab nak amik gambar muka sendirik...hahahaa...sebab tu aku tak sudi bergambar sebab muka sedeh baru balik keja malas nak touch up...


aku suh irfan wat aksi konon2 makan sebab kalo tak suruh buat aksi dia tak mo mukanya disnap..




haaa..airnya...bole laa


harus laa ada tidbits kan sebab diorang bole caj kita nanti...tapi mana lak pictanyer...weols order nasi goreng kampung yang small...seb baik dia cakap yang small bole makan 2 orang...banyak gila uols...



owhhh...ketam sweet sour bersama roti stim...manis2 manja rasanyer...yang nie aku suka...best..









aksi terakhir seblom pulang ke pangkal jalan...orang yang datang kebanyakan cina dan datang ramai2...harga weols makan nasi goreng pe tah (small), 2 air jus, 2 ekor ketam + roti stim adalah RM 3 angka...yey..tahniah...huhuhu...

tapi kalo nak wat parti2, suka-suki bersama kengkawan agak sesuwai jer tempat nie...

8 Comments:

Ieda Al-Habsyi said...

roti stim tu nampak sedap :)

rose said...

amboii... best yer jln2 cari makan...

misz beauty said...

gambor ahkak nye mane?? ihihihii ;-p

rasp said...

never been there...
kalo mahal plus sedap ok gak le...
terubat gak perasaan nie ;)
special occasion leh le kesitu kan...

Dee said...

tau tmpt ni..tp x penah singgah makan..next time kot kalo ke putrajaya..

atty's said...

kat bangi dah banyak kedai stimboat nie

tp kalo reen tanya kty..reen kena belanje kty..huhuhuuhuhu.im sorry

~ziey~ said...

besh2x......bo try g neh...jom!

mummY2Y said...

ye tahniah.. 3 angka katanye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...