Friday, July 4, 2008

bila rezeki itu datang.......

aku masih terkesima..tersentap...terenjat...huhuhuhu..nape yerk??? nie pasal pertemuan aku ngan kengkawan x-united ler nie.....
perlukah aku berterima kasih kepada pengkabaran berita itu??? memang setiap manusia inginkan peningkatan dan perubahan dalam hidup...bersediakah aku.....terkesima lagi...eh eh ala2 cite nobel ler pulok....

ofer yang aku dengar dari kak z dan ms c (nama sebenar dirahsiakan) dan iza (ini bole coz first time nama nie kuar kat blog aku hehehehe..)...senang citer kak zura ngan ct (pecahkan rahsia laa pulak) datang jumpa aku bagi pihak x-boss aku masa kat united fumigation dulu....

setelah berbasi-basa tokok tambah ngan cite nak tak berapa penting....terburai lar segala rahasiaaa.....aku di ofer jawatan united fumigation KL branch manager ???? kwang kwang kwang....betol ker...sempat lar aku mengembang2 hidung bangga gak sedas...

nape aku? y? y? terperasan lak...deyolls pon ader mention nanti x-bos aku tue nak jumper laa nak diskus lebih lanjut kalo aku accept ofer tue....

skang nie harus lar kepala aku pinar lagi berpijar....peluang bukan selalu datang...siapa yang tak nak peningkatan idup kan??? sementelah aku nie pulak memang berkemampuan...har har har yer ker? mampu ker aku mentadbir sebuah anak syarikat yang namanye dah gah seantero dunia ker?? tambahan pulak setelah rentokil ambik alih united fumigation lak tue...korang tak tau rentokil tue aper??? awas....

maybe setengah orang ader yang sanggup mengibas bos baeeek punya demi mendapatkan kenaikan pangkat...adakah aku menolak tuah? tuah ker bencana?....tak tau....tak tau..tak tau....

nanti gaji musti lagi tinggikan??? besh besh....

aku masih ingat sewaktu memula abis blaja dulu...sadis woooo nak dapatkan pekerjaan. apply sana sini....pegi interview pon tak sangkut....sampai ader kompeni tue tipu aku post as assistant manager ker hapa ropa2nyer disuruh aku jual kalkulator..ptui....harus lar aku cabut...
terpikir gak naper orang senang dapat keje padahal aku pon ader kelayakan...keje memang dapat tapi bukan bidang aku......nape nak memilih kerja....tah lar....kepuasan diri? maybe....
bila ijal bagitau ader kerja kosong tempat dia pada tahun 2005 tue haruslah aku tak persia2kan...hantar resume dah lama cuma takder keje kosong lagi....lepas ijal hantar resume tue dalam seminggu lebih tak silap diorang call...eh rozmi lar call aku...jawatan aku mohon sebagai entomologist ader kosong...
aku pi interview dengan hati yang berdebar2...diorang nengok personaliti aku pastue ofer aku job entomologist cum marketing...wallla wei...mane aku minat...experience pon tak der....big2 bos tue teranglah benefit2 yang ader kalo wat marketing.....lagipon kata mereka sayang lar potensi yang ader x dikembangkan...eh eh nengok muka pon bole nampak potensi ker....
dipendekkan cite aku pon keje lar kat united fumigation selama 2 tahun lebih....walaupon jarak agak jauh aku tak kisah kerna aku serasi keje kat situ...tekanan keje memang ader, itu lumrah laa kannn....
peristiwa kemalangan pada februari 2007 benar2 membuatkan aku dalam kekecewaan...dah lar keta satria kesayangan aku tue rosak teruk....company tue bagi aku pinjam keta iswara seminggu jer...keji tul...masa tue aku memang hangin...lupe ker jasa2 aku kepada syarikat?? berjasa ker aku...yer lar, dah lar wat marketing pakai kete sendiri lagik....menci menci...
aku disahkan mengandung dalam bulan 4...masa tue kandungan aku dah masuk 1 bulan lebih... bila kak maz berenti keje masuk masuk company lain aku macam nak ikut....tengok benefit2 yang diberikan tambahan pulak dia dapat keta company...
bulan 6 2007 aku dapat ofer dapat bos PEST....yer ker??? aku kan tengah ngandung nak ker diorang amik aku....jawapan bos tak jadi masalah kerna ini plan jangka masa panjang....
skang dah dekat setahun...aku join PEST 070707..sajer pilih tarikh yang best2...hehehehhe....so far aku ok di sini...benefit2 yang aku dapat pon ok.....tapi masalah pon banyak dari segi pengurusan kat HQ, teknisen, budak2 admin....penin penin....
so macam maner nie? umi aku suruh pk masak2...jangan sampai salah wat keputusan karang yang dikejar tak dapat yang ader ni haa berciciran pulak....betul jugak kannn...
aku masih dalam dilemma...masih berpikir....i need rest...tetiba lak kann??? sajer jer la tue nak cuti....thi thi thi hihihi....
keputusan ditangan aku....tapi aku blom berani membuat apa2 keputusan.. aku perlukan masa....nie yang rasa nak berenti keje nie...nak wat per yerk? sambung blaja? jadi surirumah? sambung blaja.....hmmmmmm....
apa2 pon....aku masih memikirkannyer......buat kak zura ngan ct....apa keputusan aku nanti jangan lar menjejaskan hubungan kita yer...luv u guys!!!

3 Comments:

Cyberwira said...

wah. cerita ko telah mengembalikan aku ke zaman nostalgia dulu-dulu kala. Dari masa aku susah sampai lah alhamdulilah mendapat rezeki yg bagus sekarang ni. Aku ingt lagi kita kerja sama2 kat hotel ioi jadi waiter. Nyah Zie pun ada gak tu. selama 1 hari je. hehe. then kita kerja kat kelvin engineering berangan jadi engineer gitu. sampai ler kita kerja sama2 di UF. Dan kini masing2 membawa haluan sendiri. Ko ke Pest G aku ke Rid P. Skrg ni aku dgr ko di offer jd Branch Manager kat KL. Aku sebagai kawan pun berasa gembira mendengar offer tu. Cuma apa yg aku leh katakan di sini..Lu pikirrr lah sendiri.. hehehe... Nantikan kemunculan blog aku yang akan menceritakan kisah2 pengalaman aku bekerja selepas grad UPM sampai ler ke hari ini.. Tunggu...

eira_sweet said...

Akak x tau nak ckp pe dah...
Bila bos dah asyik tya tapi Rin
wat cam ntah... X tau nak ckp..
Tapi x pe... setiap org ingin
kan hidup yg lebih baik.. walau akak setakat org bwh tapi akak tumpang gembira bila rin di offer begitu... Akak pun tfikir sampai bila kte asyik nak bergosip kan...
X baik tau... ekekekkek..
Semoga apa pun pilihan Rin...
akan mdtgkan kebaikan, kegembiraan & kesenangan rin
di masa akan dtg.. Itu doa ikhlas dr akak...

~ziey~ said...

Btol tuh Jal....ala-ala hangit sangat ku rasakan waktu ituh....sempat lagik aku ngn nyah reen mintak kija part time kat tempat jual brg2 plastik...hehehe...tak dapat pun....sbb kiteorgglamour sgt kot..huhuuhuhu.....
Nyah Reen....mungkin juger rezeki ko nih...jgn rasa ragu-ragu....kalau offernya baguih....ko pun selesa...just take the challenge....u can do it! i believe u can.....anyway...Allah knows the best...kalau kau rasa tak pasti....buatlah sembahyang istiharah....itu yang terbaik....aku doakan ko berjaya dan lebih berjaya...AMIN..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...