Sunday, January 10, 2010

malu sendiri

bosannyer ari minggu melepet kat uma kan?? macam laa ari laen x bosan...tapi tah laa kalo namanya ari minggu tapi tak kuar gi mana2 hatta gi 99 speedmart pon mmg tak bermakna laa hari tue...

si adie nie pulak satu....wah2 dengan bangga bagitau malam tadi yang mana ari nie dia akan keje...eh eh..cam sesuatu jer kan..

so pagi tadi cam biasa laa dia bangun bersiap nak p keje aku pon tumpang laa sibuk..bukan sibuk sediakan breakfast tapi sibuk bebel2, suruh dia angkat kain bawa naik tingkat atas dulu laa, suh buang buang sampah dulu laa...hahaha sajer nak dengki kasik dia lambat gi keje...bekeje sendiri pon kena keje jugak hari minggu...walaupon jarang2 keje ujung minggu tapi kalo ade kesempatan ada jer dia nak menziarahi bengkel dia walaupon sekejap tapi dan itu menyebabkan aku naik geram + nyampah...

aku pon meneruskan acara pagi menyediakan breakfast untuk aku ngan adik aku...pastu kuarkan ayam dari fridge dan bersiap2 pulak untuk masak tengahari...ye lah breakfast pon kul 1130 pagi katanyer...


dah siap2 wat keje umatangga yang lain (w/pon x keje motip keje2 uma nyapu ngemop) nak wat ari minggukan...dah terbiasa katanya...walaupon dulu sapu uma seminggu sekali itupon tah yer ker tidak tapi skrg mau sampai 2-3 kali seminggu uols...tapi uma tetap hanj..
so lebeh kurang jam 3 setengah petang tadi aku pon sajer jer nak ff maner laa laki aku skrg nie...mana tau kot katanyer g repair kete customer tapi kuar ngan pompuan ker..tak ke haru...

sambil bersantai2an tanpa perasaan curiga, mana ada curiga just curious betul ker laki aku nie ada di bengkel...aku pon taip laa FIND OI6-XXXXXXX dan add contact...uols bole pulak tak penah sepanjang melibatkan diri dalam dunia ff nie aku bole tersalah sebegini...dan sudahnya aku masukkkan nama laki aku si adie sebagai penerima dan terus tekan send... btw aku x suka simpan no ff atau pe2 msg yang dihantar mahupon yang diterima dari ff sebab takut adie tahu yang aku selalu ff dia...walhal dia mmg tau pon tapi kalo aku simpan nampak sangat aku selalu nak ff dia kann? so baik taip manual aje....motip..


masa tengah sending msg tue baru aku terperasan dan harus laa kalut bagai hapa...xboleh jadi nie...abis segala butang handpon aku tekan dan cpt2 tekan butang off...puhh..selamat...selamat ker??


aku pon cpt2 on balik dan cek di sent msg tapi takder, cek outbox takder dan tak sampai seminit hanpon aku pon berdering,,,


"b, apsal awak ff orang?"

"eh, sajer jer, nak tanya awak kat ner...nak bagi tau awak balik cpt sikit, boring gile org dok uma nie"....eh motip ff ngan nak suruh balik cpt...

"hmm yer laa.."

"org dah ff awak tadi..saje siasat...dah tau dah awak ader kat bengkel..." ayat cover malu sebenarnya...

"yer...sya balik lewat sket, nak siapkan kete customer ari nie jugak..."

"ok, tp balik b4 malam...." .....end

itulaa adie, tak peduli aku ff dia ker hapa...xpenah kisah pon apa aku wat kat dia...tima kasih sayang...malu malu malu terkantoi

yer laa...org tau awak btl2 g keje...ampun...




6 Comments:

watie wyyn said...

sengal!

tigrismalaya said...

mummyaeesh - abis tue dah nak berlaku nak wat camne...

oRked said...

huhuhu...dah lame tak buat ff nih... kelaka je kak rin nih...

hOtMaMa said...

hahaha.. gilooo!kan dh kantoi!

tigrismalaya said...

iena - malu sendiri sudahnyer...tapi malu motip lama2..sok2 wat lagi..lalalala

hm - wa kena beb!!!

~ziey~ said...

kasih seorang isteri....katanyer.....heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...