Thursday, August 28, 2008

tukar susu

aku ala2 mak yang kedekut berkira2 nak tukar susu irfan neh...

irfan dari umo beberapa hari lagi dah minum susu enfalac A+, masa tue aku campur2 laa ngan susu cap aku...

lebih kurang umo 5 bulan irfan dah menyusu sepenuhnya susu enfalac A+....aku ada jugak membuat percubaan liar ngan memberi beberapa susu jenama lain seperti anmum & nan...tapi irfan tak suka....

tapi aku heran setelah 7 bulan minum susu nie baru skang irfan asyik tercirit jer... so atas cadangan doktor aku beli susu promil yang rumusan soya ngan satu susu jenama per tah dibeli kat farmasi khas untuk baby cirit birit...lepas ok ciritnya aku tukar enfalac HA+....

cirit tue masih ader tapi dia minum macam tak berapa nak sudi jer...

so masa balik kampunga ari tue aku try beli PROMIL, kot2 dia nakkan..

ternyata suka benar irfan ngan susu tue...rasanya ala2 vanilla...memang laa bestkann...

skang ni dah masuk tin kedua yang 900g...nampaknya agak serasi walauponn ada lagi berak2 sikit...tapi doktor bagitau berak2 camtu ok asalkan jangan sampai 5-6 kali sehari dan sampai merah2 vontotnyer...irfan berak dalam 2-3 kali sehari dan yang penting kalo masih aktif dikira ok..bole caya ker...

rega dia pon murah lar sikit compare ngan enfalac A+...dapat lar mak berjimat sama....tapi tin 900g pon tahan dalam seminggu ni apa cerr???
tak per la...demi anak yang tersayang berilah ape yang terbaik buatnya....

3 Comments:

Ro Zhaf Zeck said...

susu baby mahal x?

Ridpest Sdn Bhd said...

lepas ni..sah adi pun tukar puting gak...hihihih.. lariksss

tigrismalaya said...

tigrismalaya to ro zhaf zeck

susu baby nengok brand laa..de mahal ader murah..yang penting jangan perkenalkan botol susu pada baby terlalu awal..macam mak nie..nyesal tau...

tigrismalaya to ridpest sb

wah wah...harus aku selam dia dalam sungai pastue tue aku tuba sungai tu...harhar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...