Saturday, October 25, 2008

kekasihku seru...khas untuk hotmama

cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy...dia ni org johor…

dia ade awek name julie. julie nih dok kt perlis.. diorang nih xpenah jumpe sblom nih, juz msg n call aje..gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i..

diorng da xthan nk jumpe sngat2…so diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..dan diorng bercadang utk berjumpe di rumah julie..julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..

pada seminggu sebelom hari raye, julie terlibat dgn satu kemalangan..mayat julie selamat dikebumikan..seluruh keluarga julie sngt bersedih atas pemergian julie..julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..

akan tetapi, jimmy tidak mengetahui hal ini..kebetulan, hp jimmy rosak pada hari kematian julie..sehari sebelum raya,baru lah hp die siap dibaiki…apabila hp da ok ,jimmy terus msg julie..mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..

pada hari yg ditetapkan, dgn alamat yg pernah diberi oleh julie kpd jimmy..jimmy bertolak dr johor pd subuh awal syawal dan sampai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya…bila smpai shj dirumah julie, dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa julie..

ibu bapa julie pon menyuruh jimmy duduk..mereka berbual dan bertanya tentang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade julie keluar atau menyorok dari dia..jimmy semakin tidak senang duduk..setelah lama berbual, jimmy pon tanya pasal julie kerana beliau tidak tahan nak berjumpa dgn julie..ibubapa julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar…

jimmy semakin hairan, dan bertanya kepada ibubapa julie,"kenapa mak cik ngan pak cik?? ape yg da berlaku pd julie??" julie telah meninggal dunia" kata ibu julie..jimmy semakin kehairanan..jimmy bertanya"bila mak cik?? sbb apa??"ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian...jimmy agak terkejut, tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn julie sebelum berangkat ke perlis. jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..setelah membaca dan melihat no telefon tersebut, ibu bapa julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng julie yg punye…

utk mendapatkan kepastian, ibu bapa julie bawak jimmy ke tanah perkuburan julie..jimmy masih x berpuas ati dan mengorek kubur Julie…memang betol julie sudah mati dan berada didalam kubur tersebut..jimmy semakin hairan dan ketakutan…sebelum julie meninggal, julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati, tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..ibu bapa julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..

jimmy pon cuba sms julie didepan ibu bapa julie, "awak ngah wat pe?"tidak lama kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima, apabila buka shj sms tersebut, kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh julie dan sms tersebut berbunyi "xde wat papepon..awk da smpai ke??"

jimmy semakin panik dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??" dan Julie pon balas "memang sy da meninggal.." jimmy cuba beranikan diri dan membalas semula sms tersebut.. "ABES 2, MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SYA?" tidak lama kemudian, hp jimmy pon berbunyi lg..kesemua mereka menjadi semakin panik, takut dan mcm2 bermain di fikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut..apabila mereka baca sms tersebut, mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pinga…kerana sms tersebut berbunyi…



















"DIGI ADA DIMANA-MANA"…..
lalalala...jenaka sajork okeh...jangan marah @ tersinggung @ pe2...
lawak nie dihantar oleh member sekolah dolu...thanks noja..

14 Comments:

Nad Eusoff said...

akak..salahkah jika sy melempang mu??
ahaks!
bapak lawak+geram+rasa nak debik..
ingat kan citer antu ka, citer sedey ka..
at last nan ado!
thnks kak buat sy ketawa malam buta
hikhik

linahilmin said...

wakaka!... caitttt! tetipu mak!

tigrismalaya said...

nad eusoff - lalalala..woitt, jgn durhaka pada kakak okeh..thanks sudi singgah blog akak..nanti akak link nad erk...

linahilmin - harharharhar...jgn mare..

shafa said...

aduiihh...
mati2 igt sinopsis cite kekasih ku seru....
sbb mmg xpenah tgk kekasihku sure...
tau pn dr blog jer..
rupa2 nyer kene tipu daaa....

Cyberwira said...

ko memang hanjeng!! ko tau tak aku kat Jakarta tinggal sebelah Kubur!!!..

pearlEJ said...

wakakakakakakaka... adoihhlaaa... berkobar-kobar dok baca... tengok tengokkkkkkkkkkkkkkkkkk.... hahaha.... :D

hOtMaMa said...

siotttt jerk ko kan..!

Cakap Kosong said...

aku dah cuak dah mula2 baca.....tapi last2 hampeh!!!

chronicles of angelzz said...

wat suspenn jer... gram pown ader lwak pown aderr takut pown aderr...

nice joke nyway hanjsss sngat :p

tigrismalaya said...

shafa - uols, ai memain jerk..kikikiki

cyberwira - awas ko malam nie bakal berteman..tpt tue 'keras' okeh..

pearlej - wakakaka...tertipu!! memain sajork!

hotmama - baguih per aku mempromote company ko..kikiki...

cakap kosong - tq sbb baca...tak sgka uols ingat betul..diriku gelak-gelak lagi..

con - lawak hanjss hanjss baru best..lalalala..

IBU KUMBANG said...

thanks nok, aku dah link kan ko...

tigrismalaya said...

ibukumbang - tq jugak

cokolat said...

kesimpulannya... digi dan hotmama takleh dipisahkan ok! ahaks!

atty's said...

kekasih ku seru malam ni last episode..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...