Sunday, February 8, 2009

hewan kesayangan hamba

heboh..heboh...

skrg sibuk dok citer pasal pompuan hanjing tue kannn?? aku hingin gak letak pic diorang kat sini tapi takut lak karang kena saman pulak sebab tak minta kebenarankan....banyak2 binatang kesayangan nape laa dia nak pilih anjing yer? kalo hukum dah kata anjing tue haram bagi orang islam (banyak laa konteks2 nyer malas laa ai nak hurai) ianya tetap haram...hmmmm...eee tak mo laa aku diskus pasal menda2 nie takut tersalah fakta ker hapa lagi haru....

tapi kalo dia bergambo ngan hewan kesayangannya mak pun ader uoll....tapi ini sume citer lama, kucing nie pon dah mati tapi kucing neh paling aku sayang dalam banyak2 kucing yang penah aku bela....banyak kenangan pahit manis waktu bela si jinggo ngan coco nie kat uma sewa weols kat serdang dulu...pe kata hang nyah? hohohoho....

kalo dia siar gambo dia ngan anjing maka persembahkan gambo mak pulak ngan kucing...hmmmm biasa sangatkannnn???

nie laa kucing aku bernama jinggo..besar sama saiz anak anjing...ups sensitip uoll...

pic aku bersama jinggo n coco



Kitty 4


Kitty 1

Kitty 4

Kitty 1






hmmm...tapi kalo yang nie ok x???


3D Monkey

nie ker ?? hmmm..bukan...



Elephant

neh? hmmm..bukan

Snake

...bukan...

abeeesss tue??? yang nie....??

Peacock

upsss....bukan uoll...

tapi...yang neh....!!


yang nie umo 3 tahun uoll...kalo yang tujuh lapan tahun harus duduknya sama tinggi ngan mak..kalo dilempang mak trus sampai ke zimbabwe..





yang nie pulak macam mane?? adoi...sempat ko gigit lemak kat perut aku...


nie nama dermy ~ umo 3 bulan okeh



Tiger

Tiger


Tiger





antara pics yang ado



sukanya aku....korang heran ker tak heran tapi ada aku kesah? yang penting korang ado???
hahahahahha......... Monkey Kiss

13 Comments:

Cyberwira said...

Kalau tak silap patik, nama rimau tuan hamba adalah Dummy bukan?

Apa cerita Dummy kesayangan tuan hamba? adakah dia telah berjaya dikawinkan? atau sudah mendapat zuriat baru?

HAIZAT said...

Ya Allah..ya tuhanku..Inilah dia heiwan yg aku tunggu2 nak belakan..Yg paling exotic. Klu aku boleh bela, aku nak bela spesies siberia yg besar. Aku bela kat umah aku yg sebesar rumah flat itew..Aku rasa boleh..tp mesti org denggi dgn aku..Ni pun org bela anjing lagi dah denggikan..yerlah anjing kan tuuuutttt..sensitip..tk boleh ckp byk2..tp mana lebih ekzoztik? Ckp saper?? Rimau ke anjing??? Yg penting, aku bela rimau, nanti dah besar aku leh tunggang dia gi kerja..berangan nih..BTW, tigrismalaya tetap tigris dah ghupa rimau betina dah..hehehe..jgn dkt nanti ngauuuummm..uikss!! Gurau jer..Nice pics!

HAIZAT said...

Mother of elephant..naper x dtg acara penimbangan berat smlm u olls? jgn lupa add aku nanti dlm blog..

http://bottapturai.blogspot.com

Yatie said...

mmg best .. hiksss ..

tigrismalaya said...

cyberwira - uoll, namanyer dermy laa, ari tue dgrnya nak anto us ker uk...tapi dengar2 jugak katanyer ada kat zoo saleng, johor..

kalo ikutkan umonya dah 8 tahun lebih kot...rindu kat dia

haizat - hohohoho...sesuwai sgt ditunggang bawa gi keje kan, pastu arah rimau cari parking sendiri..hihihihi...

woittt...ai terbukti paling gajah kerdil okeh..jangan mare...

yatie - pe yang best tue...hihhihi

veeda_areena said...

gitooooooo.. masing2 nak xposekan haiwan peliharaan...... tak bole jadikkkk niii mak pownnn nak xposekan jgakkk laaaa

chronicles of angelzz said...

noxx mek ngeri okeyh ngeri...
huuu rimau katanya...

klaw abg rimau uniform mek sanggup...

oppsss....

mummYaeesh said...

nyah...gambar dermy jek ke??gambar sandy mana??haruslah gambar kecik stotet tet..sakit mata weols!
harus ku ltk jua gambar bersama dermy sedas dua...mak adoooo..jgn mara!

p/s mana hang huh??da kul 11.30 ni kata nak ke bkt kepong!

hOtMaMa said...

wahh..hebat binatang belaan uols.. bukan calang2 okeh... sekali kena tampar dng rimau tu terus arwah..hihii..

MariaFaizal said...

Salam. Al Fatihah to Roses/CabaiKering's father who passed away last night.Deepest condolences to Roses/CK & family.

~ziey~ said...

Ha......tu dia....barulah gempaks kan...setakat Hanjeng yang meleleh2air liur tuh....pehal nak bangga kan...lantaklah.....kubur masing2....nak nasihat pun kalau hati dah berkerak hitam...takdo gunanya....

okelah uols....

Berbalik kepada hewan belaan hang nih...mak mmg salute....aku rasa hang je laa pompuan se Malaya yang vouge dan berani ngn Pak Belang tuh....mak hengt lagi time hang begitu berani piat telinga rimau tuh sebab gigit baju mak sampai koyak....sangat kelassss....very the pro one...

Haruss ko teruskan bakat yang terpendam nih....bagi memelihara hewan2 yang liar dan hampir pupus....mak sokong ko nyah! Sbg Zoologist yang berjaya...Insya Allah...

tigrismalaya said...

kak bed - pe lagi..pose jgn tak pose kak bed

coa - adek minat laa abg2 rimau yer...katanyer ganazzz

mummyaeesh - pic sandy ade sedas secoit tuh...biar kecik supaya korang terbuntang2 mata nengok..hahaha...

hotmama - pe lagi uols, kuar laa cite sal cinot/cinit tuh..hehehhe

ziey - tahnks nyah...aku harap one sweet day aku akan jadi zoologist yang berjaya, tak pon mak ternak jer rimau kat blkg uma

me, myself, cici and titi said...

ooo patut la namo tigris malaya... bestnye ada hewan peliharaan rimau.... tapi yang kucing tu lagi best....kite pun suke kucing :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...