Monday, March 2, 2009

jom ke zoo negara

nie antara kisah2 basi ai....

harus dicapap sebab amat penting tuk aku neh...yer uols, makkan pecinta hewan2 liar so jadinya jaman2 berchenta ngan mas adie ko harus laa mak pengunjung zoo yang tegar...dan bercita2 lah aku untuk membawa anak aku kelak ke sana...

sampai aku verangan di mana abes jer tempoh pantang bersalin tempat pertama akan kuheret irfan adalah ke zoo!

ader ke uols?? non kesampaian, tah nape dari sehari ke hari tak terbawak pulak irfan ke sana....jadi hari yang bersejarah tuk irfan telah diabadikan pada 11 January 2009 yang lepas...bagi aku penting so aku bangga laa bawak irfan ke sana....

umo irfan masa tue pon dah setahun so pandai laa dia mengamati makhluk2 ciptaan Allah kannn...kalo aku bawak masa umo 2-3 bulan harus dibantainyer tido sajork....

irfan menunjukkan ciri2 cam aku, mmg suka hewan2 uols...dia tak takut2 bagi gajah ngan zirafah makan....masa posing ngan ular sawa pon sempat lagi dicubitnya ular tuh....harus laa aku lak naek cemas kotnyer karang ular tue terperanjat dibelitnya weols nanti...hahahhaha....

tapi mmg bes....zoooommm malaysia....zooommmmmm zoo negara.....i lov tigrismalaya...ups...dan dan uols....mari kita saksikan gambar2 yang ader.....

cuba korang nengok per la orang utan nie tgh buat

zoooommmm...haaaa.....tue dia.....sebenarnya orang utan kat zoo nie sumenya tertekan...sian kannn....


jarang2 dapat nengok rimau mandi kat zoo....kalo time korang datang rimau tengah berendam bertuah laa uols

tumpang bergambo.....yang nie free sajork

ular sawa yang kat atas nie ngan si pony ni amek gambo kena bayar...lupa laa berapa, rm 15 kot? tapi gambo yang diorang amek dan print (2 keping) mmg cantek....malas lak aku nak scan...

sempat irfan layan menda nie....harus sambil nangis sebab aku paksa dia bangun dari tido...huahuahua....

6 Comments:

mama_Lieya said...

best nyer...
lama tak gi zoo...
naik ketapi..

jgn lupa singah kat blog mama..
www.dalia2cute.blogspot.com

marinahunny said...

na, ko x takut ke ms pgang ular tu..?

mummYaeesh said...

haruslah irfan tak takut gajah uols..sbb tiap2 ari dia berdepan dgn gajah katanye...whoops!larikssss..

pesstt..pouch bag esprit gitew!

mummYaeesh said...

whoops lupe lak..oleh kerana uols takde cbox maka weols hantam disini sajork!
hg berangkat sok kan??jgn lupe fm (fridge magnet) gunung kinabalu utk weols tau!awas lho!

tigrismalaya said...

mama_Lieya - thanks, nanti sya singgah blog mama

marinahunny - suka...tak takut

mummyaeesh - yer laa uols...mak nie gajah katanyer..awas beg seboria kita

Kak Senduk said...

kenape gambar hotmama letak 1st sekali...opsss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...