Thursday, September 11, 2008

hampir menjadi MANGSA???

aku ker yang jadi mangsa???

alhamdullillah...bernafas lagi aku di dunia yang maya ini...

nak citer nie...petang tadi telah berlaku peristiwa yang menakutkan pada aku...ini kali ke 2 aku mengalami kejadian nie...yang pertama dolu masa time study kat upm...

petang tadi aku dapat demam selsema, badan jadi seram sejuk, idung berair...mata rasa penat ngan pedih...so aku amik keputusan nak batalkan appointment ngan customer petang tue dan nak balik awal...

dalam perjalanan balik mata aku rasa berat ngan pedih yang teramat dan aku rasa mata ala2 nak tertutup sendiri gitiew...so aku amek keputusan nak rehat kejap kat hentian lepas tol highway kesas tue...aku paking laa keta di celah lori2 bagai tapi tak bole gak nak tido sebab ada mata2 jalang dok nengok...weiii tak penah nengok pompuan ker...???

so aku amek keputusan nak teruskan perjalanan jer...memandangkan jam belum menunjukkan pukul 4 petang (aku ingat nak singgah param sebelum balik uma) so aku singgah lar kat stesen minyak shell yang dekat ngan traffic light simpang subang jaya tue...(lepas proton belok kiri kalo dari shah alam)....memandangkan keta banyak gilos paking kat depan sitiew maka aku dapat paking ujung2 gitiew...ingatkan nak beli mags sedas dua sambil bersantai dalam keta...kebetulan aku paking disebelah van yang agak tinggi gitiew...

lepas beli mags tue aku pon menuju laa ke kereta dengan gemalainya...aku pon tekan laa alarm keta dan sebelah tangan buka laa pintu keta...beserta dengan tue, tindakan refleks aku memusingkan badan kearah depan...sempat lagi dalam pikiran aku eh eh nak kemana mamat nie, nak cepat kot...sebab dia meluru laju kearah aku dan sepantas itiew aku rasakan badan aku ditolak kebelakang dan si penyangak bagero tue telah membuat cobaan menarik purse aku yang bersinaran itiew..cheh bedebah ko...

sepantas kilat aku menjerit dengan kuat dan melompat kebelakang (yer kot...sebab tetiba aku dah ader kat belakang dan tidak lagi tersembunyi di antara keta aku ngan van tinggi tue)....penyangak mangkuk hayun tue masih berdiri disitiew, pandangan mata dia macam nak coba buat serangan lagi tapi mungkin dia risau orang nampak agaknya...dia pon beredar kesebelah kereta aku, baru aku terperasan yang enjin motor dia dah siap2 dihidupkan bagi memudahkan dia nak larik kot setelah mencopet aku...

aku pandang tak lepas pada dia....si bongok gila tue boleh pulak wat drama katanya...nak kata dia gila tak nampak macam gila....dia boleh pulak membebel ngan kuatnya cam gini.....

"tak guna ko...ko dah banyak menyusahkan aku...ko sengaja nak kenakan aku...jaga ko...jaga ko..."

eeww....motip dia menuturkan sebegitukan...bodoh lar sangat ko...aku kenal ker ko haaa....bole pulak berdrama bagi mengaburi mata orang kat sitiew...

aku tengok sekeliling ader lar beberapa pasang mata memandang...mat2 pam atenden tu lar...aku pon tak perasan adakah aku telah meminta tolong ker hapa....yang aku ingat aku menunjuk2 jari ala2 warning kat mamat tue sambil ngan kuat aku menyebut2 no plat motor dia...WNH 4610....WNH 4610....WNH 4610....

mamat tue berlalu didepan aku ngan motor dia macam selamba sesangat sambil membebel jaga ko...jaga ko...aku lak cam terkaku sambil memeluk erat purse aku yang berjaya diselamatkan itiew...

lepas mamat tue hilang dari pandangan...

"nape kak" tanya mat2 pam atendan tue...
"akak nak kena ragut tadi" sambil aku tunjuk purse aku tue...
'yer ker kak...saya ingatkan boipren akak ker, hasben akak ker tadi...ingatkan tengah bergaduh ker hapa"....

pui...bole ker aku bergaduh di sitiewkannnn...yer la...betul jugak, mungkin ader adengan cenggitu macam ala2 dalam drama2 tue...lagi satu sebab masa mamat gonjol tue nak ragut purse, aku ngan dia berada disebalik van tinggi tue...memang lar takde orang perasan....sedar2 dia dah jerit2 kat aku memang sebijik cam orang bergaduh...dan bole lak dia lalu depan diorang dengan bergayanyer....

nasib...nasib....selamat purse aku...yang penting nasib baik dia tak bawak pisau ker hapa...buatnya dirodoknya aku...nauzubillah....takutnya aku....sayang nyawa aku....sayang purse aku jugak...haruk ko kalo nak gantikan sume dokumen2 penting kat dalam tue kannnn......alhamdullilah syukur....

aku masuk dalam keta...mata masih curiga memandang sekeliling...aku call adie....haruslar dia pon naik kelam kabut bagai...aku blom abis citer, dia dah menjerit bagitau member2 dia...terpaksa aku jerit beberapa kali yang aku tak kena ragut tapi HAMPIR kena....

adie minta aku tunggu..aku pon takut nak gerak kot2 mangkuk hayun tue tunggu kat susur kuar stesen minyak tue ker tak ker naya....yang penting dalam gigil2 tue aku bagi info tak lengkap...adie main serkap jarang so dia terpergi lar ke stesen minyak shell puchong permai...huhuhuhu....

bila adie ngan member dia sampai aku dapatkan maklumat dari mat2 pam atenden...motor EX5 kaler itam...melayu lar aku pon nampak ngan jelas...rambut lurus...usia dalam lewat 20 an kot...

member adie cek no plate motor tue didapati pemilik asalnya cina...sah lar motor curik...eiiiii......fobia mak nak menyinggah di stesen minyak lagik.....

ini lar purse yang dapat diselamatkan itiew...

5 Comments:

hOtMaMa said...

wahhh..sungguh tragis dan sadis citer ko...nasib baik la kan... tp yg tak boleh blah tu, sempat lagi dia nak wat drama kat situ kan... giler... dah la aku pun selalu gak melepak kat shell tu sbb nak menunggu mokhtar... harus la kau kena mengambil langkah berhati2 yg lebih jitu lagi kan... takut aku!!
lagi satu mak syak dia dah nampak wallet ko tu dng jarak kejauhan 1km lg, sbb very der bling2 uols... bersinar2 gitew.. harus dia ingat ko bawak emas seguni kat dlm keta kot...hahahaha... org tengah takut sempat lg aku wat lawak spastik sedas!

Cyberwira said...

syukran syukran..memang mangkok hayun betul babi gonjeng tu!!..dah lah idup menyusahkan mak bapak..ni nak menyusahkan org pulak!! Kalau aku dapat tangkap babi yang bertelur masam tu.. aku ambik pam minyak kat shell tu aku sembur kat burit dia dan aku bakar dia idup-idup!!.. yang ko reen lain kali ko bawak lah lagi purse yang blink2 yang boleh dilihat dari jarak 8 batu lagi.. next time ko guna strategi lain.. ko guna purse tu dan buat2 tayang kat org.. tp isi kandungan dalam purse tu ko saja je letak Surah Yassin.. supaya org yang merompak ko tu nanti akan menyesal dan insaf terus!

shafa said...

Gila punya peragut, sempat lagi dia buat mcm tue. Biar mampus dia..Next time bunyikan alarm kl ada emergency, terus lari dekat org ramai...jgn malu2 laaaa K. Nasib baik tak der apa2.

tigrismalaya said...

tigrismalaya to hotmama

yelah, baik ko awas kalo ko selalu dok kat stesen myk tue...har har...keji la bawa emas bagai kann..

tigrismalaya to cyberwira

wah...purse bling2 aku dianggap pesalah nie...bagus idea ko jal, penting neh dihebahkan pada komuniti alarm sekitar

tigrismalaya to shafa

ye laa...nasib tak ape2...sangat trauma neh..mati lar mamat melayu beragama islam di panah petir sebab menyamun tambahan di bulan mulia ni...

~ziey~ said...

uhu......sungguh tragis kejadian yang berlaku menimpa sahabtku ini....sabar nyah...bersyukur ko selamat nyah.....hui.....dapat ku rasakan betapa takutnya.....

Take care nyah....next time....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...