Monday, December 13, 2010

Baju Tidur

Kalo ada orang tanya korang...eh ko tido suka pakai baju apa ek? *ko nak jawab ker dalam hati korang berkata nape lah melaun nie sibuk nak tanya hal dalam kain org? tapi pura2 anggap jer soklan tu dari kengkawan korang..*

Aku suka pakai baju tido...ujar beliau dengan muka siriyes...nie kalo masuk soklan subjektif spm nie markah 1/10 jer ko dapat..

Ye lah tau laa nak tido pakai baju tido, nak pi kerja pakai baju kerja, nak gi sekolah pakai baju sekolah..gi kebun pakai baju kebun..eh ada ke? objektif sungguh jawapan anda..

Tapi kalo org tanya aku..eh benar nie ada ko org tanya aku, maka jawabnyer aku kalo tido suka pakai baju tido satin + gaun + lengan sontok..dengar satin macam mahal walhal beli kat tesco jer pon....disamping ada la beberapa das yang dibeli oleh adie yang agam2 sikit reganya time mengelenyar...hihihihi..yer la, kalo baju tido yg kain koten tu lama2 nanti berbulu, tak tahu la kalo korang beli yang rega mahal2 tapi pengalaman aku macam tu la..yg baju tido suar sontok pon aku kurang gemar macam tak bebas rasanyer..

nie baju peberet nie

nie macam baju tido dari tesco jer


Tapi pijama dan kaftan tidak dilupakan..beliau2 ini adalah pakaian seragam tido ketika balik ke kg sendiri mahupun ke uma mertua...senang, pas mandi sebelom maghrib @ sipi2 lepas maghrib ..eh eh kat sini takde pulak wajib mandi sebelum maghrib@ sipi2 pas maghrib, tapi kalo kat kg macam satu habit pulak...pakaian demikian wajib dikenakan dari malam membawa ke pagi kekdahnya sebab mandi pon kul 10-11 pagi..huahuahua..

Aku kadang2 bertanya jugak adie, b, awak suka org pakai ape time tido...hmm apa2 jer lah..org tak kisah pon..bogel pon takpe...eh eh..beliau nie tidak prihatin ker atas usaha aku membeli segala macam baju tido2 ne? Adie nie mmg malas nak melayan soklan2 sedemikian rupa, cakap pon main petik jer...aku tak puas ati...eh takkan b tak perasan baju tido mane yg b suka org pakai hingga awak lupa daratan?...adie pandang aku dan dengan muka confidennyer berkata...tak kisah la awak pakai apa pon, semua awak pakai yang, org suka...janji selesa..tapi pakai apa pon, bila tiba masanya terburai jugak!

eh bole gitu??

12 Comments:

misz beauty said...

ahahahaaa.... cite pasal baju tdo.. ai pun baru beli baju tdo dari rantau panjang made in thailand u ols... seksi & murah je nok... ayayai!!! ;-p

linahilmin said...

time tido wajib la kan pakai baju tido kan! suka yg jenis singlet ngan short pant tuh!
ni kira my ultimate wish list, bila i dapat my ideal weight, benda pertama yg akn i beli is baju tido super sexy! :)

~ziey~ said...

mak sapu tracksite je ols.....takpun...kian batek ~ keji tak? tehehhe...

misz beauty said...

ha!!! suke ngan sis lina punya comment!!! berat badan ideal kan... i pun sedang usaha gigih!!! ;-)

Hezesuze said...

sebab weols duk rmh mak mertua so kene pakai baju kelawar tu jek...xleh nak seksi seksa bagai ahakss...

tpi kalo g holiday haruss pakai baju tdo satin yang jarang2 tu hahahaha

mummysyafie said...

yang kaler hitam tu macam my fav. tapi kalau sejuk takleh pakai.

kalau tak pun yang jenis cotton..tapi kaftan mmg jarang pakai dear..tak baper suka

tigrismalaya said...

az ~ baju tdo nipis2 murah mmg selesa + sexy dipakai

lina ~ i tak berapa suka baju tido yg sekali ngan short pants tue..bila badan dah naek terasa nau ketat2 bahagian peha.huhuhuhu..

ziey ~ kain batek kalo aku pakai time tdo harus la pagi soknye melayang kemana..

suze ~ betul la tu uols..dulu penah pakai baju tdo uma MIL, sekali tgh baring2 dipanggil kuar..huru hara cari baju lain sarung..

mummysyafie ~ ai xkira sejuk panas mmg bedal sebab selesa..

SafaRi09 said...

baju tido pompuan cantik2 yer. lelaki senang jer, kain plekat jadik.

az rina a.k.a jaijina said...

jarang² kai baju tido..kalau yg satin tu kain panas sbb murah punye kan, hehehe..

kojah said...

sy pun suka pakai baju tidur...baju lain rasa rimas...

Un Phat Lee said...

gua pakai kain pelikat je.haha

tigrismalaya said...

safari, un phat lee ~ my hubby xplak pakai kain pelekat, dia prefer suar kontot @ boxer jer..hihihihi

azrina ~ ader setengah satin murah agak panas..tapi satin lembut murah kat tesco pon bule dapat sejukkkk lembut...

kojat ~ sama le kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...