Tuesday, November 11, 2008

ari minggu pon blues...

aku nie selalu hapdet lambat citer2 aku...malas bagai hapa...la nie pon aku macam nak demam balik, hingus dah meleleh2 nie...

kiranya malam nie....pagi selasa act, ye lar dari malam tadi membawa ke pagi nie aku dok membelek blog member2 jer..terjumpe lak beberapa blog yang pes time aku masuk tapi aku amik keputusan nak jadi silent reader diorg dolu...takmo tinggal jejak katanyer...itiew yg ralit baca sampai lupa nak tido walaupon tak sihat..

dah ngantuk nie tapi kalo tak hapdet alamak selasa begini takde citer baru laa pulakk...ari senin takde citer menarik, tapi ari ahad ada laa sikit2, itiew yang nak mencapap kat sini..

kisahnya pagi ahad weols gigihnya bangun awal dan pegi bekfast kat selera prima puchong ~ aku, adie, my lil irfan, 2 adik aku nie cik mun dan iwe....ini menda yang jarang aku lakukan di pagi minggu okeh..tido lagi baekkk...

lepas bekfast aku ajak adie pegi kedai hardware sebab nak beli jaring nak pasang kat balkoni belakang tempat ampaian kain sebab bebird suka bebenor menenggek kat sitiew ngan meninggalkan sisa buangan...kenkadang ader pakaian sampai 3x aku dok basuh dek diberak bebird tak makan saman...~ citer pasal pasang jaring kendian laa sebab aku lupe nak amik gambo sebelum pasang jaring tuh...

so melepak laa weols kat uma...dalam kul 2 ptg (wah jarang melepak di uma sajork pada ari minggu) aku stat mengemas uma dan adie pasang jaring kat balkoni...cik mun pulak masak maggi utk weols!! maklum laa peti aku bukan ader lauk pauk pon hihihihi...

lepas maghrib aku bersiap nak ke tesco bersama cik mun...memulanya adie takmo ikut tapi dia kesiankan irfan yang kebosanan dok uma sajork ~ faham benor adie ngan irfan...padahal adie yg nak ikut gak...tu laa, memula jual mahal takmo ikut..pastue dia suruh aku bawa irfan...harus laa aku malas memandangkan dia melepak sajork di uma lagipon aku nak pegi kejap jer ~ bawa irfan bermakna kena siapkan alatan2 perang dia sekali uiiii amat memakan masa...
aku dah siap bagai baru adie kata nak ikut...adoiyaii geram tul org tua nie...so aku pon tolong masukkan menda2 perlu irfan ~ pampers, wet tisuess, mini towel...susu aku bancuh siap2 utk diminum dalam kete...

sampai tesco weols berpecah...aku ngan cik mun bersama senarai brg2 nak beli ~ takmo lelama kat sini sebab cik mun nak tido awal + lapar nak makan lepas sopink...adie lak bawa irfan main mainan taruk duit tue...

my lil irfan wit his happy face

brg2 dapo ngan keperluan irfan

aku beli gak pampers pet-pet hasil rekomen baby sitter irfan (nie pek ke2 didapati brand nie ok jugak) ....skunk aku pakai 3 brand pampers ~ 1) mamy pokko utk jenjalan/ari malas nak tukar2 sgt/mlm nak tido 2) huggies ultra/huggies dry comfort utk siang hari/malam before pakai mamy pokko & 3) pet2 yg lebih murah sesuwai dipakai siang hari di rumah baby sitter


cik mun yang suka menyelit


mencik tul begini sajork belinya dah abis RM 300 lebih...harus masa nak bayor adie telah menunggu di kaunter...seb baik...hihihihi...ayat dia ~ dah nak bayo nanti call sya...


menu dinner weols...mak bayokan sebab dia dah kuarkan banyak wuwitkan...

12 Comments:

syanis said...

ha'ah mmg pun... skang klu beli menda nmpak secoit ja.. tapi bila bayau berkodi² duitnyer...

~ziey~ said...

uih....brand pampers hang tuh sama ngn mak punyer nyah.....mak pun samer......kalu g jenjalan pakai mamy poko...time2 biasa...mak bubuh Pet-pet jer.....tu laa...kekadang belanja dapur pun dah beratus kan....tapi mak selalu bisik kat hubby....'dapat pahala papa tunaikan tanggungjawab kepada isteri, anak & keluarga'...nnt lagi murah rezeki.....hheheheheh...

tigrismalaya said...

syanis - itiew laa...nak mengepam brg sendiri time beli brg dapo pon tak sampai ati nak bayo...sume mahal...

ziey - bagus bagus nyah...ko mmg isteri solehah....sempat ko menitipkan kata2 hikmat yag penuh makna tue pada laki ko...

Nad Eusoff said...

gigih yer bekfes kat luor...
hihih

cecema ag kak..
tissue bape kotak da kak..
hih

hOtMaMa said...

tu la..tahu tak per kan..! nak2 dng pampers lg... aku skrg nasib baik shasya dah tak pakai pampers, tp tang barang dapur tu mmg tak leh nak elak la... ko pun tahu kan rumah aku kalau masak ala2 kedai tom yam gitew... so semua benda nak kena ada..huhuhu!

syanis said...

hehehhe... pn umah jgn marah hah.. senang² dtg blog sy... amik tag... sy dah tag awk.. hohoho

Cyberwira said...

Ni yg aku nak marah ni ibu2 zaman sekarang yang pemalas..marah ni!!..Korang ni Kawin je tahu.. malam pertama terus pap pap!!..Aku dulu kecik2 aku pakai lampin yang 4 segi dan boleh dicuci-cuci je!! Membazir lah pakai pampers ni!!

Aku kalau shopping tak pernah bawah RM500..setiap kali shopping je mesti lebih RM500. Aku shopping seminggu sekali uall. Mmmg barang2 zaman skrg ni semuanya mahal..kalau setakat RM500 tu..dapat gak lah penuh satu bakul..itupun stok utk seminggu je.

NouroulSuhaimi said...

nok.. ok gak irfan buleh pakai brand lain diaper dia.. afif.. sedihhh!!!! sedihhh nokk!!! kopak makkkk!!!

Ck said...

ko kat tescolah .........windunyer nak pegi tesco puchong!

mummysyafie said...

kiter pun selalu wat entry citer dah basi..kui..kui..kui..better than nothin kan..

tigrismalaya said...

nad eusof - tisu kotak2 dah..ble nak baik selsema nie..sedeh...

hotmama - seb baik syasha dah pandai kucil sdr..jimat ko nyah..tau laa mak lela pemasak terkemuka kat perumahan puchong permai...puchong permai ker ko..lalalala

syanis - ok ok orait

cyberwira - ko nie..kalo pakai kain lampin tue selera ker ko nak basuh berkoyan2..harus mini ko nanti dipaksa basuh lampin sajork..jimat jimat..
ko mmg..beli belah pon tak henget..sila berjimat okeh..hihi..

cokolat - seb baik aku..memula ruam jugak stat pakai huggies..tapi skunk ok jer..

ck - tecso puchong best menyoping...troli pon sume dah baru2..

mummysyafie - betoi tue mummy..musti hapdet w/pon basi sebab tu sume diari kehidupan kita utk dibaca/dirujuk masa depan..chewah..

chronicles of angelzz said...

uolls memang diva shoppin okeyh...
jeles ya amat nk shopin tp dintis uollss dintiss =(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...