Monday, November 3, 2008

shopping lite2 ker?

2 ari lepas aku macam kebosanan jer lepas balik kejo..

biasanyer lepas keje aku lebih suka lepak uma sajork sebab kepenatan katanyer..

dek boring, so aku pon menggigihkan diri ke tesco bersama irfan..nak ajak adie tak boleh pulak sebab dia seperti biasa laa keje blom abis....

berdua pon ok laa..,cuma aku berdebar2 jugak takut irfan wat hal cth melasak ker, nangis ker..maklum laa semenjak 2menjak nie rapat benor dia ngan adie..

niat ati nak beli susu irfan sajork maklum laa senarai barang2 dapur utk dibeli blom wat lagi..wah siap senarai barang nak beli ker?? kikikiki...tapi seperti biasa musti nak terbeli barang lain2..seb baik susu aku beli...

dalam kegigihan meronda tesco tue aku ada laa beli mainan irfan...dalam dok usha2 tue ternampak pulak aku 'activity walker' yg ader kat rak situ..harus laa terkujat sbb rega menda tu rm39.90 sajork, fisher price pulak! sedang aku dok membelek ada kapel india nengok menda tue yg aku dok belek2..so diorg berdiskus laa sambil seolah nak amik kalo aku tak jadi beli...aku syak di sitiew....dah tue laki dia kata takkan fisher price rega macam nie murah? aku pon dok muskil sebab kat tag rega tertulis 'activity walker ~ tesco'..tapi menda nie ada lak kat sitiew dan dah tue pulak itu ajo satu2nyer yang tinggal...

kendian aku terdengar lagi laki india tadi bagitau itu bukan rega dia yg sebenornya dan sesambil tue diorg pergi ke satu sudut..oooo..mmg kat situ ada fews 'activity walker' brand fisher price...huk aloh...tapi mane pegi yg brand tesco tue..

ternampak pulak 2 minah cina dok tanya2 samtim ngan staff pompuan kat situ..dalam troli dia aku nampak laa kotak tertulis 'activity walker ~ tesco', dan ader 2 kotak pulak tuh!..aku pon tanye sekali ada lagi ker? dia kata ader 15 unit lagi dalam stor kat bawah...lagi sejam kot bawa naik...akak tinggal no hp yer...yang minah cina tadi pon nak jugak lagi...

so aku jalan2 lagi ngan irfan sampai naik lenguh nak nunggu sejam lagi...time2 tue pulak irfan nangis bagai hapa nak minta dokong..tido tak nak, minum susu pon taknak..aku pon dokong laa dia sambil tolak stroller, sgt letih aku..

dan dan nampak 2 troli kosong terpencil satu sudut...tak tau saper punye, maybe staff bawa utk kutip barang salah letak kot...so aku amik satu troli tu dah masukkan stroller irfan dalam tue..dia aku letak kat dalam troli tu jugak..sambil2 sempat gak nangis minta aku dokong..lagi laa berat nak dokong sambil tolak stroli...sebab tadi taknak amik troli ingat nak beli susu sajork...terbeli brg2 yg lain sampai penuh stroller irfan aku letak..tue agaknyer dia rimas kot...lalalala...

dah sejam minah tue tak call pon..aku dah beberapa kali mundar-mandir area tue...ader gak org dok perati nengok aku letak stroller dalam troli ~ ahh lantak laa...tetiba terjumpa minah tadi dan setelah berbicara dia kata blom bawa naik dan tunggu dulu...wei..berapa lame nak nunggu so dia kata dia akan tolong simpankan lantas bagi no kawan dia...aku dah ura2 nak amik yang fisher price tue...~ syg pulak nak beli yang mahal tue, sebab yang nak beli tue pon cantik gak, siap ader musik..lagipon irfan dah nak 11 bulan...irfan pulak tue sgt cepat boring ngan brg2 mainan dia...sari 2 jer dia layan pastue dah taknak main lagik...

stroller yg terpaksa kuhangkut masuk ke troli

brg2 yang perlu ngan tak berapa nak perlu di ngedas dari tesco

4 Comments:

Ck said...

wah! kemain ko yer..........soping ari ahad gituh.

Cyberwira said...

gigih ko yer..aku shopping kat kedai runcit je..sebab tau tak akan habis ratus2 nyer. kekeke

tigrismalaya said...

ck - ko salah...nie soping ari jumaat sabtu...ari ahad punyer cerr blom publish lagi..

cyberwira - yer laa, kedai runcit ko kat jakartakann..sebab tue tak abis ratus2 tapi juta2...fuyyo...

NouroulSuhaimi said...

muahahahah!!! stroller dok dalam trolly sudahnyaaa... nape aku tak penah pk nok??
selalu bila afif buat hal.. sudahnyer.. yeop tolak trolley.. aku tolak stroller kosong.. bolehhh??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...