Friday, November 14, 2008

belanja barang basah

kalo korang n3 nie ala2 tak penting kan...

tapi bagi aku amat penting sebab aku nie jarang membeli barang2 basah namanyer ~ lauk pauk, sayur2an dsb...so harus gambo2 berangan nie dicapap di sini...

tue sebab dapo aku jarang berasap kecuali time adik beradik/keluarga datang ataupon diorg bertapa kat sini baru laa aku sibuk beli brg2 basah nie...waktu adik aku si iwe mula2 dok ngan aku pat lima bulan lepas rajin laa aku masak...pas seminggu dua nan ado tambahan pulak dia ngan adie selalu balik memalam, kdg2 maklumat tak sempat sampai depa 2 ketui tue dah makan kat luar padahal aku gigih bagai hapa masak bagai huhuhu...

adik aku iwe abis praktikal dia awal bln depan...nanti berganti pulak ngan adik aku wanie yg bongsu tue cuti sekolah...dia bakal jadi baby sitter irfan selama sebulan bergaji okeh...senang aku nak berpeleseran kelak...lalalala...

nanti stat bulan satu tahun depan setelah wanie naik sekolah, adik aku si sarah pulak yang amek alih jaga irfan...sarah akan jaga irfan sementara nunggu result stpm...ok jugak laa sebab baby sitter irfan skrgkan ader baby tapi dah 4 bulan dah...kdg2 aku kesian bila kak aziah tengah sibuk susukan anak dia, time2 tue laa irfan nangis...so dibiarkan irfan sambil pujuk2 mulut jer..(aku penah dengar ngan nampak tau...)...sedeh aku nengok irfan...nak anto nursery tak tergamak pulak memandangkan kak aziah dah jaga irfan sejak aku abis pantang lg...tambahan pulak uma dia berhadapan berselang pintu ngan umah aku...sgt dekat dan senang nak anto amek...

gitiew kisahnyer dah melalut2 pulak...

angin tetiba rasa nak masak so aku ader laa beli serba sikit lauk pauk sayur mayur yang senang2 dimasak...

nie laa dari gambaran luarnyer...

ikan kembung 3 ekor (motipp banyak2...3 ekor ni pon tah bila masaknyer), udang kertas my fav (tapi beli sket sajork sebab udang ari tue cam busuk jer), ketam ngan daging


sayur mayur dan bawang

nak masaknyer bila...ketam dah dimasak okeh...nanti esok2 mak capap gambonya kat sini...yang lelain tengok keadaan dan masa yg menentukan....lalalala.....

7 Comments:

hOtMaMa said...

mula2 tadi mak siap refresh lg..kot2 tersalah blog kah...ehhh.. betul la rupanyer..hiks... sbb yer la mcm tak caya jerk, betul ke entry yg ko publish nih... hihihi... syabas diucapkan sbb ko dah berjaya menyopping barang2 basah..gitew! kejam tak mak komen nih nyah..hihihihi..
tp mak tetap tak boleh percaya 100% lagi, selagi gambar ketam hasil air tangan ko tuh tak dicapapkan disini... harus pose2 maut nih...hihihi!

Emi Farez said...

nok! kalu mak panas tak percaya, izinkan aku untuk tidak percaya sama! miahahahaha!

chronicles of angelzz said...

wah wah wah diva socialite memasak haruss gempar satu malaysia uollsss...

Ck said...

nokk.........seskali ko bebelanjer......cam nak buat open house gitu!

Kak Senduk said...

masalahnya ko beli ko tau ke masak nyah..kalau ko beli pastu kosimpan baik ko makan kat kedai tu...

mesti laki ko was was nak makan masakan ko kan..mau nyer hospital nanti...

mummysyafie said...

aku pun jarang beli barang basah la..hhihihihi..ada geng ni

tigrismalaya said...

hotmama - maut stamen ko...awas yer, w/pown mak tak rajin memasak namun kalo masak sure sedap laa

ik - ko komplot ngan mak panas yer

coa - harus harus..pencapapan gambar harus diletakkan kelak supaya korg kagum dgn ku..muhahahaha..

ck - uiii memang...kenkadang terpaksa lauk/sayo dihapuskan kan lah dek kerna lama terperam!!

miss reezberry - awas yer, aku hanya beli yg aku pandai masak sajork...

laki aku harus laa gembira bukan kepalang kalo mininya masak...makan harus bertambah ganda lapan tapi still bagi option kalo tak masak tak kisah sebab siankan mininya yg penat bekerja..baguskan??

mak masak ikut mood, kalo rajin on tapi kalo mals...hmm nan ado laa..laki suruh pon wat2 tido je laaa..

mummysyafie - mari kita tubuh kelab gang pechenta kedai makan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...